Maxikurs for tannhelsesekretærer 3. sekvens: F01 00 16

F01 00 16

Maxikurs for tannhelsesekretærer 3. sekvens
Tannhelsesekretæren, et aktivum for tannklinikken

 

Kurset tar for seg forhold knyttet til de menneskelige relasjonene på tannlegekontoret. Hva kjennetegner god kommunikasjon mellom tannhelsepersonell og pasienter, mellom tannhelsepersonell og med kolleger? Tannhelsesekretærer bør kjenne de forskjellige pasienters rettigheter, kunne informere, motivere og veilede pasienter. Videre må de ha kjennskap til ulike samarbeidsformer, konfliktløsningsmodeller og hva som er vesentlig for å skape et godt arbeidsmiljø.

 

Kursgiver
Tannlege, lektor Knut Vindal, Trondheim

 

Målgruppe
Tannhelsesekretærer

 

Kursplan

  • Service, det lille ekstra

  • Kommunikasjonsteorier

  • Verbal – ikke verbal kommunikasjon

  • Kommunikasjon med klienter fra 3-100 år

  • NTFs etiske regler
    – konflikt mellom pliktetikk og konsekvensetikk
    – konfliktløsning

 

Sted
Folkets Hus, Youngsg. 11, Oslo

 

Tid
Fredag 12. januar 2001 kl. 0900–1600

 

Kursavgift
Kr 1340,– inklusiv lunsj og pausekaffe

 

Påmeldingsfrist
13. november 2000