Maxikurs for tannhelsesekretærer 3. sekvens: F01 00 16
F01 00 16
Maxikurs for tannhelsesekretærer 3. sekvens
Tannhelsesekretæren, et aktivum for tannklinikken
Kurset tar for seg forhold knyttet til de menneskelige relasjonene på tannlegekontoret. Hva kjennetegner god kommunikasjon mellom tannhelsepersonell og pasienter, mellom tannhelsepersonell og med kolleger? Tannhelsesekretærer bør kjenne de forskjellige pasienters rettigheter, kunne informere, motivere og veilede pasienter. Videre må de ha kjennskap til ulike samarbeidsformer, konfliktløsningsmodeller og hva som er vesentlig for å skape et godt arbeidsmiljø.
Kursgiver
Tannlege, lektor Knut Vindal, Trondheim
Målgruppe
Tannhelsesekretærer
Kursplan
Service, det lille ekstra
Kommunikasjonsteorier
Verbal – ikke verbal kommunikasjon
Kommunikasjon med klienter fra 3-100 år
NTFs etiske regler
– konflikt mellom pliktetikk og konsekvensetikk
– konfliktløsning
Sted
Folkets Hus, Youngsg. 11, Oslo
Tid
Fredag 12. januar 2001 kl. 0900–1600
Kursavgift
Kr 1340,– inklusiv lunsj og pausekaffe
Påmeldingsfrist
13. november 2000