Maxikurs for tannhelsesekretærer 3. sekvens

F01 00 24
Maxikurs for tannhelse- sekretærer 3. sekvens Tannhelsesekretæren, et aktivum for tannklinikken

Kurset tar for seg forhold knyttet til de menneskelige relasjonene på tannlegekontoret. Hva kjennetegner god kommunikasjon mellom tannhelsepersonell og pasienter, mellom tannhelsepersonell og med kolleger? Tannhelsesekretærer bør kjenne de forskjellige pasienters rettigheter, kunne informere, motivere og veilede pasienter. Videre må de ha kjennskap til ulike samarbeidsformer, konfliktløsningsmodeller og hva som er vesentlig for å skape et godt arbeidsmiljø.

Kursgiver
Tannlege, lektor Knut Vindal, Trondheim

Målgruppe
Tannhelsesekretærer

Kursplan

  • Service, det lille ekstra

  • Kommunikasjonsteorier

  • Verbal – ikke verbal kommunikasjon

  • Kommunikasjon med klienter fra 3–100 år

  • NTFs etiske regler – konflikt mellom pliktetikk og konsekvensetikk – konfliktløsning

Deltakerantall
Ubegrenset

Sted
Oslo Kongressenter,Youngsg. 11, Oslo

Tid
Mandag 20. august 2001 kl. 0900–1600

Kursavgift
Kr 1 450,– inklusiv lunsj og pausekaffe

Påmeldingsfrist
1. juni 2001