Maxikurs for tannhelsesekretærer 3. sekvens
F01 00 24
Maxikurs for tannhelse- sekretærer 3.
sekvens Tannhelsesekretæren, et aktivum for
tannklinikken
Kurset tar for seg forhold knyttet til de menneskelige relasjonene på tannlegekontoret. Hva kjennetegner god kommunikasjon mellom tannhelsepersonell og pasienter, mellom tannhelsepersonell og med kolleger? Tannhelsesekretærer bør kjenne de forskjellige pasienters rettigheter, kunne informere, motivere og veilede pasienter. Videre må de ha kjennskap til ulike samarbeidsformer, konfliktløsningsmodeller og hva som er vesentlig for å skape et godt arbeidsmiljø.
Kursgiver
Tannlege, lektor Knut Vindal, Trondheim
Målgruppe
Tannhelsesekretærer
Kursplan
Service, det lille ekstra
Kommunikasjonsteorier
Verbal – ikke verbal kommunikasjon
Kommunikasjon med klienter fra 3–100 år
NTFs etiske regler – konflikt mellom pliktetikk og konsekvensetikk – konfliktløsning
Deltakerantall
Ubegrenset
Sted
Oslo Kongressenter,Youngsg. 11, Oslo
Tid
Mandag 20. august 2001 kl.
0900–1600
Kursavgift
Kr 1 450,– inklusiv lunsj og
pausekaffe
Påmeldingsfrist
1. juni 2001